Napisanie newslettera nie musi być trudnym zadaniem. Powinniśmy jednak pamiętać o kilku kwestiach, które ułatwią całe zadanie. Faktem jest, że newslettery aktualnie są znanym narzędziem w wielu miejscach. Spotykamy je także w sieci, w sklepach online i ofertach reklamowych. Mają one za zadanie zachęcać do skorzystania z usług firmy. Jak napisać newsletter? O czym warto pamiętać? Jakie kwestie są najważniejsze? Jakie zasady są w tym wypadku cenne?
Jak napisać newsletter?
Ogromne znaczenia ma treść i tytuł wiadomości. Tytuł powinien zachęcać do zapoznania się z treścią. Może on bazować na imieniu odbiorcy i głównej tematyce. Co ciekawe, to właśnie tytuł decyduje o tym, czy otworzymy daną wiadomość e-mailową. Najlepszym rozwiązaniem jest hasłowe informowanie o tym, co znajduje się w mailu. Niezwykle istotne jest to, że tytuły mają zachęcać do poznania treści i nie mogą wprowadzać klientów w błąd.
Jeśli chodzi o treść, ma ona zawsze konkretny cel. Nie powinniśmy wysyłać newslettera tylko dlatego, że regularne działanie jest często stosowane. Dobrze odbierane są wiadomości edukacyjne, które dotyczą konkretnej branży. E-mail powinien ciekawić, dawać cenne informacje i bawić odbiorców. Atutem jest fakt, że odbiorca może odpowiedzieć na taką wiadomość. Należy zatem zachęcić klienta do odzewu i podtrzymywać kontakt z osobami, z którymi wymieniamy wiadomości.
Szczegółowy opis o tym jak dobrze napisać newsletter, znaleźć można na stronie Kohai, gdzie polecam zajrzeć.
Personalizowana treść newslettera
Warto zauważyć, że w każdym wypadku pomocna jest personalizacja treści. Jedną z ciekawszych strategii działania jest automatyzacja maili. Pozwala ona dopasować treść do działań danego użytkownika. Dzięki temu będziemy przesyłać wiadomości osobom, które zrealizowały zakupy i otrzymują rabaty. Jest to rozwiązanie, jakie daje wiele korzyści firmom. Personalizowana treść uskutecznia i usprawnia komunikację z odbiorcą.
Istotne jest to, aby doceniać osoby zapisane na newsletter. Pamiętajmy o zniżkach dla nich, życzeniach na urodziny, czy podawaniu dostępu do treści niedostępnych dla każdego. Może to być darmowy ebook.