Social media zdecydowanie dominują we współczesnym internecie. Najważniejsze portale skupiają ogromną część internautów. Obecność w tych mediach jest zatem obowiązkowa dla każdej firmy, której zależy na docieraniu ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Social media mogą być w tym celu wykorzystywane na wiele różnych sposobów. Najważniejsze jest w nich nawiązanie bliskiego kontaktu z potencjalnym klientem. Doskonałym narzędziem są do tego transmisje live, podczas których można przyciągnąć do swojej oferty bardzo dużą publiczność.
Czym są transmisje sprzedażowe?
Wiele portali społecznościowych z Facebookiem na czele pozwala na prowadzenie transmisji na żywo na swoim koncie. Dotyczy to zarówno profilów prywatnych, jak i należących do firm czy sklepów internetowych. Transmisje sprzedażowe polegają na prezentowaniu różnych produktów na żywo. Potencjalny klient oglądający taką transmisję może w dowolnym momencie złożyć zamówienie.
Takie transmisje sprzedażowe doskonale sprawdzają się w przypadku sklepów internetowych. Z drugiej strony, mogą być organizowane nawet przez osoby prywatne, które urządzają na przykład porządki w szafie i sprzedają swoje stare ubrania. Ich niewątpliwą zaletą jest bliski kontakt z klientami, którzy mogą w czasie ich trwania zadawać pytania. Prowadzący odpowiada na nie ustnie.
Taka transmisja pozwala również na bardzo dokładne zaprezentowanie danego produktu. W czasie jej trwania można również na żywo pokazać zasadę działania różnych rzeczy, co tym bardziej przyciąga uwagę klientów.
Jak przygotować się do transmisji?
Przygotowanie transmisji sprzedażowej wymaga pewnego wysiłku, zwłaszcza kiedy zależy nam na zorganizowaniu czegoś faktycznie profesjonalnego. Bardzo ważne jest przede wszystkim miejsce, z którego nadawana będzie transmisja. Nie każdy może oczywiście pozwolić sobie na profesjonalne studio, ale dobrze jest nadawać z miejsca o odpowiednim wystroju. Osoba prowadząca taką transmisję musi również swobodnie czuć się przed kamerą i być komunikatywna.
Dzięki tego typu transmisjom można znacznie zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie. Są one jednym z wielu narzędzi, jakie właścicielom firm oferują współczesne social media.